Kas jāzina par bērna mugursomu un skolas somu?

🍂Ir pienācis skolas laiks, un, ja šodien visi skolēni nes uz skolu ziedus, tad rīt nesīs mugursomas, kas reizēm ir lielākas par pašiem bērniem.
FizProf fizioterapeiti, rūpējoties par bērnu fizisko veselību, ir sagatavojuši jums ieteikumus:

🟢Somas svars – vēlams, lai somas svars nepārsniegtu 10% no bērna svara. Līdz 10 gadiem ne vairāk ka 3-3,5 kg. No 11 līdz 15 gadiem, ne vairāk kā 4-4,5 kg. Un no 16 gadu vecuma somas svars var būt 5kg, ieskaitot skolai nepieciešamo + treniņu inventāru.

🟢Somas nēsāšana – mugursomu vēlams nēsāt uz abiem pleciem, lai slodze uz muguru, kaklu un jostas vietu tiktu proporcionāli sadalīta un mazinātu skoleozes attīstību. Lencēm ir jābūt pieregulētam tā, lai mugursoma neatrastos zemāk par jostas vietu un lāpstiņām. Pusaudžiem arī ieteicams izvēlēties mugursomas, nevis somas, kas liekamas uz viena pleca. Taču, ja pusaudzis nav pierunājams, tad ir jāparedz, ka regulāri jāmaina plecs, uz kura atrodas soma.

🟢Somas saturs – ievērojiet piramīdas principu: no lielāka uz mazāku. Somas aizmugurē ievietojat lielas un smagas grāmatas/darba burtnīcas, bet somas priekšpusē – vieglus un smalkus priekšmetus – plānas burtnīcas, penāļus. Tas sekmēs vienmērīgu slodzi. Nenovietojiet smagus priekšmetus apakšā, šādi mugursoma velk uz leju bērna plecus.

🟢Sēžot ar mugursomu – bieži var redzēt, ka bērni, sēžot sabiedriskajā transportā, nenovelk mugursomas – tas rada papildu slodzi mugurkaulam, tāpēc svarīgi bērniem paskaidrot, ka, apsēžoties, mugursomu ir jānoņem un jāuzliek sev priekšā, bet mugura jāpiespiež pie krēsla atzveltnes.

Iesniedz savu pieteikumu